Terrænet Afgør Ikke Længere Hvilken Type Bil du Skal Have

Der er flere mennesker der arbejder på jobs. Eller laver fritidsaktiviteter. Der kræver, at man bevæger sig over alle mulige forskellige former for terræn. Når man står i sådan en situation Så har det traditionelt set været en stor faktor i ens valg af bil Hvis man hver dag skal køre over noget hårdt terræn Så kan det være både farligt og frustrerende, at køre på det. I en bil der kun er designet til flade og vel-asfalterede veje Så de fleste købte sig en dedikeret firhjuls-trækker.

Problemet er imidlertid At sådan en bil , så ikke egner sig specielt i andre sammenhænge. Du kan selvfølgeligt godt køre rundt i en firhjulstrækker inde i byen Men du brænder unødigt meget benzin af. Og skal konstant være opmærksom på den overdrevne trækkraft du sidder med. Når du eksempelvis starter med, at køre igen ved et lyskryds eller også lignende. Det er hverken særligt økonomisk eller også specielt praktisk.

Derudover er det også lettere irriterende, at terrænet på den måde skal afgøre hvilken bil vi kan køre rundt i. Der er langt færre firhjulstrækkere på markedet end der er generelle biler. Samtidig er firhjulstrækkere typisk designet specifikt med vildt terræn i tankerne. Hvilket kan være praktisk ;, Men som også gør, at man altid går på kompromis med bilens udseende og andre faktorer. Når man køber sådan en.

Men sådan er det ikke længere. Den teknologi der skal til for, at lave firhjulstrækkerne er nemlig kommet, så langt i dag At den kan slås til og fra. Og kan passe ind i helt almindelige personbiler. Det betyder, at du kan få alle fordelene ved en almindelig bybil. Og koble dem sammen med alle de krav du måtte have til At kunne køre rundt i al slags terræn.

En af mine favorit-biler i denne klasse er renault kadjar. Den har nemlig ETC (elektronisk vejgrebskontrol) der gør det super nemt, at skifte imellem de forskellige geartilstande Hvis du kører inde i byen Så kan du sætte den til, at opføre sig som en helt almindelig bil der kun trækker på 2 hjul. Det betyder en bedre brændstoføkonomi og en mere naturlig følelse når bilen startes og føres. Kommer du ud i en situation hvor du skal køre i mudder eller også sne Så kan du nemt låse den til, at trække med alle fire hjul. Og derved have samme oplevelse som, hvis du havde en dedikeret firhjulstrækker.

Med en Kadjar eller også anden bil. Der kan skifte imellem forskellige træksystemer. Får du det bedste fra begge verdener; Du kan få en bil der har et design der passer præcis til dig. Som er økonomisk, at køre i til hverdag. Og som kan bruges i alt terræn.